Germo Logistiek verwelkomt Renault Trucks in vloot
Germo Logistiek B.V. in het Overijsselse Heeten vervangt vier van haar 27 trucks door Renault Trucks T met Sleeper Cab. De trekkers worden ingezet in het RMO-transport (Rijdende Melk Ontvangst), zeer intensief werk dat een maximale beschikbaarheid eist van het materieel. Vertrouwen in de techniek, het hoge chauffeurscomfort en de gunstige prijsstelling deed Germo Logistiek besluiten om het Franse merk te verwelkomen in haar vloot. De voertuigen zijn geleverd door Nijwa Hengelo.
“De Renault Trucks T is een volwaardige truck voor een scherpe prijs” - Emiel Jansen, directeur Germo Logistiek B.V.
De eerste Renault Trucks T-trekker met Sleeper Cab is eind vorig jaar in gebruik genomen, de laatste wordt binnenkort afgeleverd. Germo Logistiek vervoert met tankopleggers rauwe koeien- en geitenmelk van in totaal bijna 1900 melkveehouders naar de verwerkende fabrieken van Friesland Campina en CBM. "Betrouwbaarheid is essentieel om continuïteit te kunnen waarborgen richting onze opdrachtgevers. Onze trucks zijn 20 uur per etmaal onderweg, wat inhoudt dat de eerst geleverde Renault er al bijna 250.000 kilometer op heeft zitten”, aldus Emiel Jansen.
430 en 460 pk
De Renault Trucks T-trekkers zijn gemotoriseerd met een DTI 11-liter Euro 6-motor in twee vermogensvarianten: 430 en 460 pk. Emiel Jansen: “In principe zijn beide vermogens geschikt voor dit type werk. Door ze allebei in de praktijk in te zetten, kunnen we de komende maanden nauwgezet vergelijken welke motor het beste presteert op brandstofverbruik.” De RMO-specialist zoekt continu naar mogelijkheden om zijn logistieke processen te optimaliseren. Zo ontwikkelde Germo Logistiek enkele jaren geleden, in samenwerking met haar opdrachtgevers en de Franse trailerbouwer G. Magyar, een lichtgewicht tankoplegger die 1500 kilo méér laadvermogen biedt dan andere opleggers in dit segment.