Een servicecontract geeft je de zekerheid van een goed onderhouden voertuig voor een vast tarief. Zo kun je optimaal profiteren van jouw truck(s) of bedrijfswagen(s). Maar welk contract is het beste voor jouw situatie? Nick Reinders, Manager Service Center, legt in dit blog uit hoe we een servicecontract precies afstemmen op jouw wensen en eisen.
Wat doe je voor werk? En welke werkzaamheden wil je laten uitvoeren? Die vragen zijn voor ons het vertrekpunt om een servicecontract op maat samen te stellen. In feite is alles mogelijk. Wij kijken naar de inzet van het voertuig want die is bepalend voor het benodigde onderhoud. Hoeveel kilometers maak je? Wordt er vollast gereden, is er veel stop-en-go of wordt het voertuig extreem zwaar belast? Op basis daarvan maken we een voorstel.
Getrokken materieel
Je kunt bij ons méér dan alleen het voertuig onderbrengen in een servicecontract. Ook bijvoorbeeld laadklepservice, bandenservice en getrokken materieel kunnen we meenemen. Net zoals heel specifieke onderdelen, zoals laad/los compressoren van bulkwagens en koelsystemen. Daarnaast kunnen we de garantie op vervangend vervoer opnemen in een servicecontract. Zo heb je de zekerheid dat je altijd door kunt blijven rijden, wat er ook gebeurt.
"Met een servicecontact weet je precies wat de kosten voor service en onderhoud zijn."
Van preventief onderhoud tot full-service
Servicecontracten zijn er in allerlei soorten en maten. Wil je alleen het preventief onderhoud laten doen? Of wil je een full-servicecontract, waarin naast preventief onderhoud ook alle reparaties zijn afgedekt? Welke variant je ook kiest: met een servicecontact koop je zekerheid en weet je vooraf precies wat de maandelijkse kosten voor service en onderhoud zijn.