Interlogic over de Renault Trucks T High: ‘comfortabel, ruim en stoer’
‘We think forward!’, is het motto van Interlogic. De logistiek dienstverlener geeft daar op allerlei manieren invulling aan. Interlogic verhuist naar een nieuw hoofdkantoor en zet sinds kort ook Renault-trucks in.
“Een complete vracht zonder tijdsdruk over de lange afstand naar bijvoorbeeld Spanje? Ik denk dat dat over tien jaar niet meer bestaat, uitzonderingen daargelaten.” Eigenaar Tobias van Rees van Interlogic is een man van prikkelende stellingen. “Er speelt een heleboel in onze wereld en dat zorgt ervoor dat transport gaat veranderen. Denk aan de energietransitie en de noodzaak om de CO2-uitstoot te reduceren, het chauffeurstekort en de dieselprijzen die door het dak gaan.”
Kansen zien en benutten
Van Rees richtte Interlogic, dat actief is in de non-food sector in de Benelux en Oost-Europa, in 2016 op. Inmiddels zet het bedrijf dagelijks 23 eigen trucks en 25 vaste charters in. Binnenkort neemt Interlogic een nieuw hoofdkantoor in gebruik in Coevorden en daarmee sorteert het bedrijf voor op de toekomst.
“Als organisatie is het zaak om bijtijds in te spelen op veranderingen. Wij geloven in intermodaal transport, en met name de combinatie trein-weg. De treinverbindingen binnen Europa bieden enorme kansen. Waarom zouden we met tien trucks laminaat in Oost-Duitsland ophalen, terwijl dat ook perfect intermodaal kan via het spoor? Opleggers kunnen eenvoudig op de trein worden gezet en overgezet worden op trucks voor het last mile transport. Binnenkort nemen we ons nieuwe hoofdkantoor in Coevorden in gebruik en daar hebben we ook een railaansluiting in de loods.”
"Chauffeurs geven aan dat het een heel comfortabele truck is om mee te rijden."
Eerste Renault-trucks
Van Rees benadrukt dat er altijd een belangrijke rol blijft weggelegd voor wegtransport. Interlogic zet daarvoor sinds kort ook twee Renault Trucks T High EVO 480 4x2-trekkers in. Van Rees: “Het zijn onze eerste Renault-trucks. We kregen een aanbod van Nijwa om met een Renault demotruck te rijden, maar aanvankelijk waren wij enigszins sceptisch. Uiteindelijk hebben we erin toegestemd en als er dan een demo staat, zijn de chauffeurs altijd wel nieuwsgierig. Eén chauffeur heeft een week met de truck gereden en de scepsis was snel verdwenen. Toen de chauffeur op vrijdagmiddag terug was, zei hij: ‘Doe mij er maar één’.”
“Een andere chauffeur was ook benieuwd, dus toen hebben we de demotruck nog een week gehouden. Toen hij na een week terugkwam, zei hij: ‘Doe mij er ook maar één’. Toen ben ik gaan rekenen en ook het TCO-plaatje ziet er prima uit: de prijs-kwaliteitverhouding is gewoon goed.”
Ook een proefrit maken met de Renault Trucks T High EVO?
Boek jouw proefritStoere truck
Wat hoorde Van Rees van zijn chauffeurs? “Ze gaven aan dat het een heel comfortabele truck is om mee te rijden. In de cabine van de T High heeft de chauffeur veel ruimte. We vragen best veel van onze mensen, ze zijn de hele week onderweg. Daarom geven we ze graag een complete auto waar je als chauffeur goed mee onderweg kunt zijn. Bovendien is het een stoere truck waarmee je voor de dag kunt komen bij de klant.”
“Toen de chauffeur na een week terug was met de demotruck, zei hij: ‘Doe mij er maar één’.”
Zes Renault Trucks T High-trucks
De levering van Renault-trucks was tevens de eerste kennismaking met Nijwa. Mede op basis van de succesvolle ervaringen met Nijwa heeft Van Rees besloten om nog eens zes Renault-trucks aan te schaffen. “In ons werk gebeurt het nooit dat trucks tijdens kantoortijden stil staan. Als er een keer iets is met een truck, moet dat eigenlijk buiten kantoortijden of in het weekend worden opgepakt. Nijwa biedt die flexibiliteit, heeft ruime openingstijden, denkt met je mee en zorgt ervoor dat het goed komt. Die no-nonsens aanpak spreekt ons zeer aan.”
“Ander voordeel van Nijwa is de spreiding van de werkplaatsen. Binnenkort verplaatsen we ons hoofdkantoor naar Coevorden en houden we een steunpunt in Oldenzaal. Vanuit beide plaatsen zijn verschillende vestigingen van Nijwa dichtbij. De tevredenheid over de eerste twee Renault-trucks plus de goede ervaringen met Nijwa zijn voor ons redenen om nog een zes Renault Trucks T High-trucks aan te schaffen.”