Uit onderzoek blijkt dat de meeste verkeersongevallen worden veroorzaakt door menselijke fouten. Nijwa Groep en Volvo Trucks willen er voor zorgen dat verkeersdeelnemers zich beter bewust worden van hun zichtbaarheid in het verkeer. Onderdeel daarvan is de campagne ‘See and be seen’.
Bijna 40 procent van de ongevallen tussen trucks en fietsers vindt plaats aan de passagierszijde van het voertuig. Het is het meest onoverzichtelijke gebied bij het naar rechts afslaan. Voor chauffeurs, fietsers en voetgangers is het uitermate belangrijk dat ze elkaar en elkaars mogelijkheden en beperkingen begrijpen. In het verkeer gaat het namelijk niet alleen om veiligheid, maar ook om wederzijds vertrouwen. De campagne ‘See and be seen’ richt zich met name op situaties waarbij fietsers en andere weggebruikers zijn betrokken en leert hen hoe zij moeten handelen als ze een truck tegenkomen. Het credo: zorg dat je ze ziet en dat je gezien wordt.
Veiligheid is een speerpunt voor Volvo Trucks en Renault Bedrijfswagen dealer Nijwa Groep en Volvo Trucks. Naast projecten als ‘See and be seen’, wordt er op allerlei manier aandacht aan besteed. Zo zijn verschillende innovatieve veiligheidstechnologieën ontworpen, zoals Lane Keeping Support en Forward Collision Warning met noodremfunctie, kunnen chauffeurs trainingen volgens om nog veiliger te rijden en wordt er al jaren onderzoek gedaan naar verkeersveiligheid.
Bekijk hier een video over de campagne 'See and be seen'
{loadposition seene}
Meer informatie
Wilt u meer informatie over de veiligste truck voor uw transportwerkzaamheden en onze medeweggebruikers? Wij adviseren u graag.Neem contact op met uw Nijwa-vestiging